Gelukkig ontspannen relax

Change the Habit coaching en training is per 1 oktober 2017 ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en sindsdien is er zoveel gebeurd! Ten eerste durf ik nu te praten over mijn bedrijf en niet meer over mijn bedrijfJE. Want ik heb geleerd dat je jezelf daarmee tekort doet als startende ondernemer.

Change the Habit coaching en training

Mijn logo en huisstijl zijn klaar. Het is Marleen gelukt om wie ik ben in het logo en de huisstijl weer te geven. Aan mij de eer om dat te kunnen omschrijven en dat is waar ik nu over aan het nadenken ben. Change the Habit – coaching en training. Voor wie? Wie is mijn doelgroep en wie wil ik coachen en trainen? Eeeuh, de mensen die bij mij aankloppen? Niet dus! In mijn hoofd weet ik wat ik wil en wie ik wil bereiken maar ik vind het nog ingewikkeld om er woorden aan te geven. En dat is wel nodig omdat ik klanten zal moeten gaan aantrekken als ik geld wil gaan verdienen met mijn bedrijf. Ik moet nadenken over wie ik wil bereiken met mijn marketing middelen zoals Facebook, Instagram en natuurlijk een blog. Dus bij deze een start.

Mijn doelgroep bepalen

Change the Habit – coaching en training richt zich op mensen en teams die de echte ik willen zien. Die willen weten wie ze zelf zijn en wie hun collega’s, vrienden en familie zijn. En de vraag die ik iedereen dan ook wil stellen is “Wie ben jij?” Ik merk de laatste tijd steeds meer dat we onze eigen identiteit verliezen omdat we continu bezig zijn met doen wat van ons verwacht wordt. We worden vaak geleefd in plaats van dat we leven. En ook hebben we soms een soort van een gebrek aan interesse in de mensen om ons heen en vragen we vaak niet echt “Wie ben jij?” aan de ander. Wat mij betreft is dat het startpunt van een goede samenwerking: elkaar echt leren kennen en niet de standaard woorden als vertrouwen, respect en wederkerigheid. Die zijn wel van belang maar dat kan alleen als we weten wat we onder die woorden verstaan. Mijn doel is onszelf en de mensen in onze omgeving beter leren kennen. De vraag “Wie ben jij?” is nog steeds heel erg breed en dat betekent dat mijn doelgroep nog steeds heel erg breed is maar dat vind ik juist super interessant. Kunnen jullie iets met deze omschrijving?

“Wie ben jij?”

Toen mijn logo en huisstijl klaar waren heb ik een vreugdedansje gedaan. Ongelofelijk hoe een logo en huisstijl kunnen aanvoelen als een lekkere, warme passende winterjas. Stiekem ben ik een beetje jaloers op creatieve mensen die dat voor elkaar kunnen krijgen. Ik wou dat ik dat ook kon. Toen Marleen klaar was ging alles naar de drukker en kreeg ik een mooi pakket met briefpapier, stickers en visitekaartjes. Ik was zo trots en kreeg toen eindelijk het gevoel dat Change the Habit echt werkelijkheid aan het worden is. De volgende stap is het maken van de website. En dat heb ik ook toevertrouwd aan Marleen Kulk. Nog een paar weken en dan is de website online!

Help ik moet op de foto!

Maar nu komt het! Onderdeel van een mooie en goede website zijn foto’s. Foto’s die laten zien wie ik ben en wat ik doe. De “Wie ben jij?” vraag is dus ook op mij en mijn marketing van toepassing. Ik ben Debby Geissler en ik houd er niet van om op de foto te gaan. Dat ben ik, in één zin! Waarom? Omdat ik daar onzeker van word. En dat overwinnen is onderdeel van het grenzen verleggen in mijn “Wie ben jij?” reis. Daarom heb ik de geweldige fotografe Marieke van Dulmen gevonden die volgende week een hele ochtend foto’s van mij gaat maken. Tijdens het kennismakingsgesprek dat we hadden voelde ik mij al helemaal op mijn gemak. Samen hebben we gekeken naar welke foto’s bij Change te Habit passen en we hebben zelfs een shootinglist met locaties en kledingkeuzes gemaakt. En met een beetje geluk heb ik ook nog iemand gevonden die mijn make-up gaat doen. Wordt vervolgd!

Administratieve rompslomp

Wat heb ik nog meer gedaan? Een boekhouder geregeld die mij helpt met mijn aangiftes en waar ik al mijn vragen aan kan stellen. Dat had ik ook zelf kunnen doen in het begin maar het kost mij teveel tijd en (negatieve) energie om me te verdiepen in cijfertjes die ik eerlijk gezegd totaal oninteressant vind. Oooh en ik ben naar een netwerkavond geweest in Enschede van de Social Media Club. Deze avond ging over social media, hoe kan het ook anders. Het ging over hoe je je bereik kunt vergroten en dat je mensen alleen goed kunt bereiken als je totaal jezelf durft te zijn. Er werd geadviseerd om te gaan vloggen en live video’s te maken maar daar denk ik nog even over na hoor. Is dat nou echt zo interessant? Een coach/trainer die in video’s vertelt wat ze meemaakt in het “Wie ben jij?” avontuur. Wat vinden jullie?

En dan de laatste: heb je al klanten? Jaaa! Op dit moment coach ik een aantal mensen en ben ik in gesprek met een school over het geven van een workshop gericht op de vraag “Wie ben jij?”. Het moet allemaal nog strakker en professioneler ingeregeld worden maar het begin is er. Wordt vervolgd!

Enne, wil je meer weten? Neem dan contact met mij op via Facebook, Instagram of debby@changethehabit.nl

Comments are closed.