CtH groeiplan

Als ik terugdenk aan mijn eerste tijd als ondernemer komen er een paar woorden in mij op: onzekerheid, onduidelijkheid, richting, strategie, investeren en groeien. Ondernemen is leuk hoor, absoluut! Het is één groot avontuur. Maar ik begon aan alles te twijfelen. Mijn diensten, mijn prijzen, mijn content op social media, de manier waarop ik klanten kreeg en ga zo maar door. Ik werkte keihard aan dingen die mij weinig opleverden. Om het over mijn investeringen in het eerste jaar maar niet te hebben.

En ik kwam erachter dat veel meer ondernemers met deze issues zitten. De issues die ik grotendeels al opgelost heb. Durf ik mijzelf een ervaringsdeskundige te noemen? Dat denk ik wel! Ik heb mijzelf en mijn bedrijf goed leren kennen. Ik weet waarom ik doe wat ik doe, wat ik te brengen heb en hoe ik klanten kan binden aan mijn diensten. Ik heb veel meer zelfvertrouwen en dat gun ik jou ook. Daarom heb ik het Change the Habit groeiplan ontwikkeld. Hoe dit plan in elkaar steekt? Dat lees je hieronder.

Zelfkennis

In de eerste sessie zoomen we in op wie jij bent. Wat zijn jouw sterke eigenschappen en waar liggen jouw ontwikkel kansen. Wie ben jij als persoon en waarom doe jij wat je doet? En nog belangrijker: hoe sluiten jouw sterke eigenschappen aan op jouw bedrijf. Wie en wat zijn jullie samen? Dit is stap 1.

Strategie

Als stap 1 helder is gaan we in de volgende sessie brainstormen. We beginnen groots en zetten alle ideeën, inspiratie en hersenspinsels op papier. En nog leuker, nee is geen optie in deze fase. Alles kan en alles mag in deze fase van het CtH groeiplan. Als we alles op papier hebben en ons hoofd is leeg, dan gaan gooien we alles in de trechter. En dan is daar aan het einde van sessie 2 jouw strategie.

Zichtbaarheid

Zelfkennis, inzicht in je bedrijf en een strategie zijn nog geen garantie voor succes. We moeten zorgen voor zichtbaarheid, online en offline. Daarom gaan we kijken naar je social media kanalen en je netwerk. Wat doe jij op dit moment al om zichtbaar te worden en past dit bij onze strategie? Welke bedrijven en/of mensen kun jij benaderen om offline te groeien? En wat zijn de belangrijkste en makkelijkste manieren om online en offline te groeien?

Groeiplan

In de laatste sessie stellen we jouw persoonlijke groeiplan samen. We bekijken waar jouw focus de komende 6 maanden op moet komen te liggen. Op persoonlijk vlak en natuurlijk op zakelijk vlak. Door een CtH groeiplan samen te stellen voorkom je dat je alle kanten opvliegt en geen richting meer hebt. Ook draagt een groeiplan bij aan je zelfvertrouwen. Ik werk het groeiplan uit zodat je een mooi en overzichtelijk document hebt dat jou de komende 6 maanden sturing geeft.

Kosten

Het CtH groeiplan is op 3 manieren aan te schaffen: in zijn totaliteit, per onderdeel of als brainstormsessie.

Voor het volledige CtH groeiplan STAP 1 betaal je: € 967,00 inclusief btw.

Wat krijg je voor dit bedrag?

  • Ik bereid de sessies voor en verdiep mij in jou, jouw doelen en jouw bedrijf;
  • We hebben vier keer een online of offline sessie van 60-90 minuten waarin we alles doorspreken. En we stoppen elke sessie pas als alles klaar is;
  • Na elke sessie lever ik jou per mail een rapport aan zodat je duidelijk weet waar je de komende weken mee aan de slag kunt;
  • Ik geef jou na elke sessie een aantal opdrachten die jou voorbereiden op de volgende sessie;
  • Ik ben gedurende het gehele CtH groeiplan bereikbaar op de momenten dat je even extra hulp kunt gebruiken;

Wat levert het CtH groeiplan jou op?

  1. Meer inzicht in jezelf en meer kennis over jouw bedrijf;
  2. Meer zekerheid en duidelijkheid omdat je al vrij snel weet waar je naartoe wilt werken;
  3. Meer richting omdat je weet wat je moet gaan doen om jouw doelen te bereiken;
  4. Meer balans en structuur omdat je overzicht hebt in de stappen die je de komende tijd wilt nemen;
  5. En groei natuurlijk!

Per onderdeel van het CtH groeiplan betaal je: € 357,00 inclusief btw.

Wat krijg je voor dit bedrag:

  • Ik bereid de sessie voor en verdiep mij in jou, jouw doelen en je bedrijf;
  • We gaan gericht aan de slag met het onderdeel van jouw keuze:  inzicht in jezelf en je bedrij, strategie of zichtbaarheid
  • We hebben een online of offline sessie van 60-90 minuten waarin we alles doorspreken. En we stoppen pas als alles klaar is;
  • Ik maak een rapport van alles wat we besproken hebben zodat jij weer aan de slag kunt.

Wat levert een onderdeel van het CtH groeiplan jou op?

  1. Meer inzicht in jezelf en meer kennis over jouw bedrijf
  2. Meer zekerheid en duidelijkheid omdat je een beslissing hebt genomen over wat je wilt bereiken;
  3. Meer richting omdat je weet wat je moet gaan doen om je doel te bereiken;
  4. Meer balans en structuur omdat je overzicht hebt in de stappen die je de komende tijd wilt nemen;
  5. En groei natuurlijk!

Voor een brainstormsessie in de vorm van het CtH groeiplan betaal je: € 497,00 inclusief btw.

Wat krijg je voor dit bedrag?

  • Ik bereid de brainstormsessie voor en verdiep mij in jou, jouw doelen en je bedrijf;
  • We hebben een online of offline sessie van 2,5 uur waarin we ons focussen op inzicht in jezelf, strategie en online en offline zichtbaarheid;
  • Ik maak een rapport van alles wat we besproken hebben zodat jij de komende maanden met jouw plan aan de slag kunt.

Wat levert de CtH groeiplan brainstormsessie jou op?

  1. Meer inzicht in jezelf en meer kennis over jouw bedrijf;
  2. Meer zekerheid en duidelijkheid omdat je al vrij snel weet waar je naartoe wilt werken;
  3. Meer richting omdat je weet wat je moet gaan doen om jouw doelen te bereiken;
  4. Meer balans en structuur omdat je overzicht hebt in de stappen die je de komende tijd wilt nemen;
  5. En groei natuurlijk!

Tot slot

Als startende ondernemer heb je waarschijnlijk een aantal goede redenen om niet te investeren in het Change the Habit groeiplan. Die had ik ook en dat is absoluut geen probleem. Wat ik je nog wel wil meegeven is dat ik achteraf gezien liever geld en tijd geïnvesteerd had in ondersteuning bij de groei van mijn bedrijf. Dat in tegenstelling tot de enorme investeringen die ik heb gedaan in mijn website, logo, huisstijl, briefpapier en visitekaartjes. Zorg dat je het juiste team om je heen verzamelt en de juiste prioriteiten stelt dan wordt groeien een stuk eenvoudiger.